15 March 2010

balik kampongg!

episod due:

sabtu, 13 march 2010
pagi tuh aku bangon awal.
dlm pkl 6 pagi macam tuh..
bangon2 teros aku study..
dan melakukan bende2 yg sepatutnye..
tp, mandi tidak lagi..
sebab baju x bawak..
:P

study punye study,
sedar2 sudah pkl 8 pg kot..
then ude bangon..
dan selepas itu, die mengeluar kan sebuku roti "sendiri buat punye"
dari bread maker nye..
perghhh..
sekali lagi aku sangap nak makan..
roti itu, ude toastkan,
then aku letak butter dr belanda yg ude beli time die kat belanda dulu..
mmg sedappp gua kata sama luuu..
haha

dlm pkl 10 mcm tu, mak n ayh sampai umah ude..
minutes later, kitorang pon gerak lah...
naik satu keta je, save kan?
bile sampai umah opah, ade makcik saye yg lain nih..
malas la nak cite,
:)

petang tuh,
aku pegi main kat tali air
sawah belakang rumah opah..
seronok gileee..
sape2 yg nak merase,
terlalu kota sangattt hidupnye tuh..
boleh la bagi name, register pusat pelancongan opah aku
haha

then2,
pak su kate "uih, panas la hari nih"
kemudian datang lah satu idea..
utk menyejukkan badan,
kitorang pegi mandi sungaiii..
mase tuh emak klua.
ayah pulak tido.
yeahhh..
it was a 100% of totall fun!
if my other cousin was there, it will be much more fun :)

tibe2, time tgh mandi tuh
kitorang nampak ular melintasi sungai tuh..
then kilat n guruh pon menyusul..
cepat2 kitorang naik..
adik aku yg babun n pengecut x de telor!
telah menekan kepale aku utk die mudah nak ke atas..
aku yg tinggal sorang td, terkapai-kapai la nak naik..
adoiii, geram betol..

lepas siap aku mandi sume...
aku pegi dudok2 kejap..
cek2 kalau ade pacat yg menghinggapi :)
penat tauu..
jadi budak kampong nih..
ade aje aktivitinye
tp teramatlah seronok :)

lepas tuh aku cite la kat opah, ayh n ude..
"tadi kan, kitorang nampak ularrrr"-(dengan bersemangat nye!)
then baru lah ayah cite, itu mmg la satu tande kalau hari nak hujan..
bile time dlm sungai, then nampak ular lalu..
maknenye hari nak hujan la tuh..
then my opah cerita pasal orang yg kene tembak dgn petir n mati time dlm sungai..
pergh memang menyeramkan lah..
btw, aku mmg happy la dengan cite opah..
sebab dah lame rasenye x tgk opah ceria macam tuh :)

then malam itu, kami ade pegi dinner)
my mom school suatu waktu dulu..
aku yg buat keputusan di saat2 akhir pon bersiap2 lah..
setibanya disana...
aura burok dan biring sudah menunggu..
mmg keputusan ikot mak mlm tuh adalah the worst!
makanan die, ntah pape la..
boringggg, orang tue je ramai..
budak asrama skolah tu x involve,
so, mmg boringgggggggggg lah
balik2 je rumah aku teros tido...

xoxo :)

No comments:

sile ambil no anda..
terima kasih :)

click for hit counter html code
free web hit counters