15 March 2010

balik kampong! (the series, haha)

episod satu:

* tak ade gamba sebab abg camera saye telah tiada, sob2 :'(

jumaat, 12 march 2010.
pkl 8.00 mlm..
habis je dinner dgn mak,ayah&adk..
teros pegi kemas beg..
nak pegi umah ude(aunty sy)..
mak kate tido sane dulu,
tomorrow(sabtu) baru balik kampong opah :)
die bagi msg kat facebook
kate nak buat PIZZA!
haha..
mmg excited yg amat lah time tu..

bile dah siap2 sume..
then teros la pegi kat emak,
then mak kate"mak penat lah, kau pegi je la dgn adk & ayah.. esok pagi2 baru mak datang, ok?"
menjadi anak solehah, aku seraya berkata "ok mak"
then bile pergi sane, aku x bawak beg.. biar mak n ayah bawak esok pagi.
malas la nak angkat beg tuuuu :P

sampai2 sane..
hidong ku sudah kembang,kempis,kembang, kempis..
bau die, perggghhh
masok2..
terlihat lah di atas meja makan itu,
tiga tempek doh roti pizza itu..
dah tu, ude suroh aku spread toppings on those dough..
mmg best la..
mule2 letak tomato paste, then
aku letak hotdog(pepperoni x de), onions and pineapples & not forgotten cheesess..
a lottt of them..
and lastly i put some papper :)


time pizza tuh dlm oven..
mmg la aku sangap nak mkn dibuatnye..
bile dah masak tuh..
dengan bangge nye aku melihat ude mengeluarkannye dr oven..
juling2 la mate nih dbuatnye..
yum3..
habis la the whole pizza(medium size)
aku pelahap seorang2..
haha, x de lah 3:4 je, lagi satu ude makan

jadi dengan itu, kenyang la sudah perot...
mata pon mule la mengantok..
then tidoooo

xoxo :)

No comments:

sile ambil no anda..
terima kasih :)

click for hit counter html code
free web hit counters