28 April 2010

penebangan pokok!

jumaat,
23april2010

malam tu
aku gopoh-gapah nak siap beg utk blk kg
tp, aku agak kagum
apabila aku berjya membawa baju yg seminimum mungkin
dh boleh memuatkan beg baju yg kecil itu dengan buku..
rajen kan, anak abu bakar yeop nih belajar??
haha

aku masok kereta(baku siket)
teros buat taik mata..
sampai2 je sedar dah dkt umah mak long aku..
masok2 aku bentang toto
teros aku tido...
x bukak tudong ape sume...
xtau lah kan,
kenape ku penat gile hari tu...
dengan itu, bermulalah kilang air liur basi dan taik mata
adik aku...
hahahaahah!
bukan aku ok
aku tido sopan gile~
siap pakai tudung lagi..
hahaha
---------------------------------------------

sabtu,
24april2010.


bagon pagi tuh
badan aku rase sengal2
bukan sebab aku budak sengal
tp rse macam kene campak2 je bdan ku nih
ish, lantak lah kn
yg penting skarang ni dah ok :)

owh ye, lupe pulak nak cerita
sebab blk kampong
aku, ayah,dgn adik balik dulu sebab
mak maseh keje lagi hari 24 april nih..
kitorang2 nih balik sebab nk tolong tebangkan sebuah pokok yg bersaiz "giant" kat depan rumah opah

due minggu lalu,
sebuah pokok telang tumbang jugak
sebab ribut kat perak
pokok tu besarr
lebih besar dari saiz pokok ni
*ini pokok yg tumbang kat skolah aku..
hebat kan?
pedulikan dua orang si baju biru itu~
hehe

penebangan pokok besar itu telah dilakukan oleh beberapa orang kuat:
  • pak long the tok kadi
  • mr ash burn(abu bakar)- ayah saya :)
  • pak su perottt
  • pak cik bahrom kuat & bijak!
  • adik busuk
  • saya poyo, :)))
hahaha
itulah orang2 yg telang menjayakan penebangan pokok "giant" itu tadi
namun penebangan pokok itu telah salah sasaran
dan tumbang 30darjah dripada sasaran yg disediakan
ini menyebabkan
kabel eletrik terputus dan menyebab kan kami terpaksa bergelap dan berpanas buat beberapa jam(mcm reporter tidak? boleh lulus x kalau aku jadi wartawan?hehe)
dan menyebabkan mak lok x boleh kukur kelapa
dan plan nak masak gulai ikan haruan bakar dibatalkan
sedeh betol...


pak long gune chainsaw die
bangga gile dengan bende tu
haha
aku kerat kau nnt~


sesi cleaning kayu2 itu sume adalah yg paling aku malas nak buat
petangtuh
aku masok sungai bersama-sama ayah n adik
untuk clean up the sisa2 pokok yg termasok dlm sungai..
takot nnt stuck pulak
habis opah kee saman!
hehe
aku buat keje siket je kot
mandi sungai je lebih
dah tu adik ku merungut
hahaha

No comments:

sile ambil no anda..
terima kasih :)

click for hit counter html code
free web hit counters