28 April 2010

a date at pasar tani..

a man ask me
"will you go out with me"

then i tersipu-sipu malu and answer
"ermm, ok"
"where are we going dear?"
then he said,

"to the pasar tani"
"you teman i beli ikan dgn sayur ok?"
"mak i yg suroh"
"or better you turun then beli ikot list nih"
"i tunggu you dlm kete ok?"

i was like, marah gile

and the sepak die punye egg
tarik rambut die

and then i tarik die sampai pasar
then cakap
"nah list"
"you beli la sendiri, taik betol"
"huh, kite putus!"
then pulang ke rumah dengan happynya~

hahahaha


lawak ke?
ke saket hati bile bace?
ok, itu bukan cite sebenar...
aku reka2 je..
hehe
ok, cite yg aku nak share sebenarnye begini...

ahad,
25april 2010..

*bce entry di bawah utk memahami entry ini, tq
aku bangon tido
dlm pkl 7.30
penat gile setelah bekerj keras utk bekerja pd semalamnye..
hehe, poyo je kan?
bangon tido pegi cari mak aku teros
macam org hilang suami tau
glabah je minah yg name die mira tu,haha
cakap la kat mak aku
"mak hari nih kite masak gulai ikan haruan bakar ea?"
"semalam dah la x boleh mkn, xde letrik, so x boleh la kukur kelapa"
"hari nih kite masak then ajak mak long dgn mak anjang datang makan sekali"
"baru la meriah gitu~"
mak aku jawab
"ok, tp kene la pegi pasar"
"pegi tanye kat ayah"
aku dgn glabah & masih x mandi lgi
pegi tanye kat ayah
"ayah, pegi pasar jom"
"mak suroh beli barang utk opah dgn barang2 utk msak makan tengah hari nih.."
"jom lah, ayah~"
bodek2 siket kan..
haha

pastu ayah kate
"ala malas nye"
"ayah tengah busy ni"
"pegi la ajak along.."
pastu mak memekik dari dlm rumah
"haah, jak la along kau tu~"
aku dah mule geram~
banyak nye prosedur utk nak pegi pasar
mcam la aku ajak pegi jumpe barack obama je~

masok rumah, tgk along masih terbongkang tido mcm ular sawa lagi
aku ajak die pegi
pastu cakap malas la
ape la..
aku pon geram
teros pegi gosok gigi, cuci muke
pastu makan kebab 2 ketol
kenyang perot teros x jadi nak marah
haha :P

beberapa minit kemudian
along sergah aku then cakap
"woi, siap la cepat, nak pegi ke x nak?"
time aku nak siap2 tuh
along siap amek list barang2 lagi, haha
bagosnyeeee~

nak tau rahsia?
sy pegi pasar x mandi
hahaha
teros je pegi
tp jngn risau,
dah gosok gigi same cuci muke~
hehe

pegi pasar..
beli ikan, sayur, bawang.
pastu pegi kedai runcit
beli minyak, gule dan lain2
ha.. yg nih cerita panas
aku pegi satu kedai c nih
aku angkat la 2 pack gule
then bile nak bayar
die ambik blik 1 pack gule tu tau
pastu die kate, boleh beli satu je
then along aku pon suroh la aku pegi kedai c sebelah die
aku pon berbuatlah demikian
aku mintak la gula satu tau
then die balas dengan cara yang biadap
dn marah2
tp bagi la jugak
tp mahal nak mampos
dah la sorok gule
setan betol..
aku report polis baru tau lu..

sampai rumah tgk mak anjang dan family sudah sampai
then mule lah masak
then makan ramai2
kenyang~

No comments:

sile ambil no anda..
terima kasih :)

click for hit counter html code
free web hit counters