11 April 2010

the worst friday yet!

hari jumaat..
as people say friday is the best day among the others
but for me, this friday sucks!

masalah 1:
klua2 rumah dah pkl 7.00
lambat bangon.
sebab malam sebelom tuh
aku terlebih rajen telah membaca buku untuk exam esoknye
nak berak baru nak gali lubang,
itu lah jadinye!
kemudian, sesuatu yg ajaib telah berlaku..
kunci stering kereta sakit perot dan x benarkan ayah bukak kuncinye
ayah yg bijak cube mengubati saket perot bende tuh
tp x boleh jugak..
masa tuh dah pkl 7.10!
aku pon dah hilang sabar
muke babun pon kluar lah..
mcm ni

then ayah kate,
kite naik kete proton la...
ayah pon bersusah payah la nak menggerakkan kereta city ude aku tuh ke green garage..
taukah anda, memandu kereta sambil stering nya berkunci amat susah?!?!?!?!
tengok2 dh nak dekat 7.30...
baru lah boleh kluarkan kereta proton..
then baru lah boleh keluar rumah..
aku yg tengah geram dan marah time tu,
telah menunjukkan jari tengah kpd adk aku yg baru terkedek2 nak kluar kunci pintu!

*bukan sy bangge saya mencarut cume nak bg tau je, yg saya jahat.
ok?


sebagai anak solehah,
saya telah menyuruh ayah menghantar emak ke pit stopnye sebelom ke tempat kerja...
alang2 menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan!
bile dah lambat tuh,
lebih baik lambat sangat kan?
tunggu di pistop selama 15 mnt.
selepas kawan emak sampai dan menumpangkannya ke tempat kerja..
barulah aku ke sekolah...

keluar pintu kereta,
terserempak seorang mamat nih...
asyik2 muke die~
adoii..
tp x pelah...
at least ade jugak gang lambat aku kan? =='

masok je lah skolah mcm biase kan.
then cikgu salwani(cgu add math nih..)
tahan then cakap "eh, lambat kan? tulis name dulu. ambik slip lambat"
owh macam tu ke pon langkah2 yg harus diambil..
mane la aku tau..
aku tulis la sebab lewat, kereta rosak
nasib baik cgu paham then cakap"patot la, sebab x pernah kot nampak awak lambat"
:'| nasib baik cgu paham
cool sikit time tuh


masalah 2 :
balik rumah pon lambat..
sebab exam geography tadi x sempat habis kan
OMG!
geram betol
tp x pe...
sabar jugak la kan =='

sampai rumah teros masok bilek...
then dapat kiriman barang dari kedah..
then aku pon cari lah beg produk2 buttons yg dah siap kan..

tup2, baru aku sedar dah hilang..
kelam kabut aku call emi,
dtg skolah balik...
cari kat kelas...
x de jugak
then jalan klua skolah
dgn muke yg sebegini

masok kete, teros nangis
total lost semua rm 50++ tau?!
dah la duit belanja bulan nih sudah habis
taik betol..
nak kene tanggung kerugian pulak...
and time klua skolah tuh ade nampak abg din pon kot?
sorry ye x jawab time tuh
harap anda memahami :)

so kepada pencuri, harap anda selamat lah bile berjumpa saya die sana nnt ok?
and kalau sy yg tercicirkan bende tu sendiri, setiap kejadian ade hikmahnya.. tawakal je lah~
assalamualaikum

No comments:

sile ambil no anda..
terima kasih :)

click for hit counter html code
free web hit counters